Sug upphör

Nu är det värsta suget över. Puh, så skönt!
Jag klarade mig riktigt bra utan pasta, pizza och toast. Hur gjorde jag då för att komma ut ur suget? Jo, jag surfade på suget. Väntade ut suget och lät det försvinna.

När suget var som värst klickade jag mig runt på Internet efter bra LCHF/Paleo-varianter på pasta och pizza. Jag hittade hur många nyttiga och läckra recept som helst, så det är väl ingen konst att äta sockerfritt?

När jag kommer hem ska jag laga en LCHF-pasta med en krämig skåldjurssås. Här är ett recept som jag verkligen ska testa:
Pasta: http://www.lchfgourmet.se/lchf-recept-/gratang-mos-tillbehor/lchf-pasta-/

Krämig räksås: http://www.alltomlchf.nu/2012/02/het-rakpanna-lchf.html

Kanske kommer jag även att bjuda in vännerna till en pizzakväll. Hittade ett recept på en pizzabotten som ser lovande ut:
Pizza: http://56kilo.se/godaste-lchf-pizzan/

En mysig kväll med film och toast vore heller inte fel. Jag använder mitt bröd och fyller det med ost, sockerfri skinka samt godsaker. Lägger sedan brödet i min grill och vips så har jag en arm frasig toast.

Så snart är jag hemma och kan laga min egen pasta, pizza och toast. Till dess hanterar jag suget och fortsätter på min sockerfria resa. Jag tar en dag i taget! Idag ska jag klara mig utan pasta, pizza och toast. Idag lever jag sockerfritt!

Kommentera

