Vancouver -The Rocky Mountain tour Måndag

Vaknar tidigt och har någon timmes väntan innan dagens resa börjar. Tyvärr är det förbjudet att ge sig ut på en promenad på egen hand pga grisslybjörnarna i området. Börjar istället  morgonen med körsbär och nybryggt kaffe tillsammans med tjejerna på hotellrummet. Vi har nog övernattat på det lyxigaste hotellet jag någonsin bott i och jag har njutit av varenda lyxig detalj. Tyvärr går bussen vidare redan nu på morgonen innan frukost och jag är lite besviken över att inte få äta frukosten på hotellet (längtar efter en riktigt frukost med omelett, äggröra mm).

Istället ingår ett frukoststopp på snabbmatsstället Tim Hortons där vi blir serverade kaffe och en sandwich. Eftersom jag beställt socker – och glutenfritt, så får jag istället en grekisk yoghurt med jordgubbar samt en kaffe. Yoghurten var troligen sötad och efteråt  frågar jag mig själv varför jag inte åt min matsäck istället??? Hade ju förberett en bra sockerfri frukost som reserv utifall jag inte skulle kunna äta det som ingick i resan, men ändå väljer jag att äta yoghurten och riskera min abstinens!? Så onödigt!!! Ångrar mig, men bestämmer mig för att dela om det för er plus min sockerberoendementor och sedan bara acceptera att det inte blev perfekt. Med andra ord inte slösa energi på att grubbla och ha ångest för det.
Resten av förmiddagen spenderar vi på bussen och jag fördriver tiden med musik, skriva detta och titta på landskapet som swishar förbi utanför. Är hungrig redan ett par timmar efter frukosten, vilket inte är konstigt med tanke på den dåliga frukosten.

Vid lunchtid stannar vi på en genuin liten vingård i Okagana Valley. Väldigt mysigt och intressant att få strosa runt där även om vin inte är något för min beroendehjärna. Äter en lättare tapaslunch med salami, hummus, olika sorters ost och rostade sojabönor.
Eftermiddagen blir inte speciellt spännande utan består endast av en lång bussresa som ska ta oss tillbaka till Vancouver igen. Bussen gör ett stopp för middag vid ett köpcentrum. Jag skippar restaurangerna denna gång och äter matlådan som jag hade förberett för frukost; en paleo-tekaka med mosad avocado och tomat samt en burk skinka. Landar hemma hos min värdfamilj sent på kvällen. Dricker en kopp te och summerar helgen; VILKET ÄVENTYR!!!

DSC_0506

MATDAGBOK
Vaknar tidigt och äter körsbär och nybryggt kaffe med tjejerna på hotellrummet
Frukost: Bussen stannar på snabbmatsstället Tom Hortons.  Jag blir serverad grekisk yoghurt med jordgubbar.  Yoghurten var troligen sötad och jag frågar mig själv varför jag inte åt min matsäck istället???
Mellanmål: Tapas med korv, salami, olika ostar, hummus och rostade sojabönor.
Middag: Matlådan jag hade förberett för lunch med en halv paleo-tekaka, mosad avocado och tomat samt burkskinka.
Kvällen: Te

Kommentera

